czwartek, 16 września 2010

Bezpieczeństwo w sieci 4: Kampanie społeczne

Dziś coś dobrego dla wszystkich, którzy lubią sobie pooglądać filmiki na jutjubie. Zestawienie kilku kampanii społecznych związanych z bezpieczeństwem w sieci pokazuje, że można zrobić dobry film docierający do grupy docelowej w sposób zabawny, a nie nachalny i banalny


Pomysłowe i dowcipne przedstawienie problemów, o których trudno się mówi:


A to znane wszystkim łopatologiczne (moim zdaniem) przedstawienie podobnych spraw:


Taka akcja dużo lepiej dotrze do nastolatków:


Albo tym bardziej taka (mój faworyt!):


Niż taka:


Ale za to bardzo pomysłowo została zrobiona kampania dotycząca przemocy w Internecie:


A kto jeszcze nie widział niech obejrzy jak David H. i Dolph L. promują bezpieczną sieć (to akurat reklama oprogramowania, ale naprawdę świetna!) na widelcu.pl.

2 komentarze:

  1. jestem ciekawa jaki jest odzew na te reklamy i w jakim procencie one pomagają. Dzieci po obejrzeniu takiej reklamy mogą dalej nie rozpoznać sytuacji, w której ktoś dopuścił się nadużycia. A jeżeli dziecko nie powie rodzicom, to w jaki sposób oni się mogą dowiedzieć? Oczywiście nagłaśnianie tego typu problemów jest jak najbardziej słuszne. Pytanie czy wystarczające...

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam takie same wątpliwości (co do efektywności takich reklam). Ale z drugiej strony, jeśli się o problemie mówi to ma wpływ na potencjalne ofiary, które być może ofiarami się nie staną. Co do innych form zwalczania cyberprzestępstw będzie oddzielny post :)

    OdpowiedzUsuń